Kemp získal ocenění v anketě v anketě Kemp roku 2016
ASCI

Cyklo a koloběžky

Kolem kempu vede Labská cyklostezka, po které můžete dojet přes Drážďany až k moři do Cuxhavenu nebo naopak přes Litoměřice do Prahy, či k prameni Labe do Krkonoš. Nově postavená cyklostezka nabízí úchvatné projížďky a to často v kvalitě pro in-line brusle. Okolní kopce jsou rájem pro horská a silniční kola.

Pokud nemáte vlastní kolo, půjčte si ho za 250 Kč/den nebo zkuste koloběžku – 200 Kč/den. Objednat ho lze na recepci a bude Vám přistaveno přímo do kempu. Pro jedinečný zážitek doporučujeme zapůjčení elektrokola za 500 Kč/den.

na Děčínský Sněžník (nebo až na Tiské stěny) a zpět

Délka trasy 3km – cca 3 h, povrch asfalt, náročnost: vyžaduje fyzickou kondici, při využití elektrokol nebo cyklobusu pro výjezd na vrchol vhodné i pro rodiny s dětmi. Navigace pro GPS.

Z kempu se vydáte po Labské stezce směrem Německo, přejedete Tyršův most a po 0,5 km zahnete doleva přes železniční přejezd a napojíte se na Krušnohorskou magistrálu (23). Po ní pokračujete stoupáním až pod Děčínský Sněžník. Na jeho vrcholu se nachází rozhledna, kterou tam roku 1864 nechal vybudovat František Thun. Z ní se vám nabídne okouzlující výhled na Česko-Saské Švýcarsko.

zdroj: Czech Tourism, autor : Michal Němejc

Z Děčína na Sněžník je to ovšem poměrně náročný výšlap, proto je zde možnost přímo na recepci objednat cyklobus pro skupiny o 6 a více osobách za 60,- Kč na osobu (Sněžník) nebo 80,- Kč na osobu (Tisá). Dále se lze nechat vyvést cyklobusem Busline, který odjíždí od autobusového nádraží u hypermarketu Albert - Jízdní řád.

Od Sněžníku můžete pokračovat po Krušnohorské magistrále až do obce Tisá, kde si prohlédnete skalní útvary Tiské stěny, dominantu CHKO Labské pískovce.

Zpět se vydáte po cyklotrase 3017, která končí v Děčíně na Teplické ulici. Po ní už je to jen kousek k historické zajímavosti Ovčímu můstku, který stojí nad Jílovským potokem. U něj zahněte doprava a pokračujte rovně k bývalému pivovaru, který byl renovován na obchodní centrum. Stále si zde ale můžete dát děčínské pivo Admirál. Cestou zpět do kempu Vám doporučujeme si prohlédnout městskou část Podmokly se zajímavými lokalitami, například kostel sv. Františka z Assisi nebo Oblastní muzeum. Přes Labe můžete přejet po Novém mostě a sjet rovnou do kempu nebo po Labském nábřeží pojedete zpět na Tyršův most, kde se napojíte na Labskou stezku, která Vás dovede zpět do kempu.

Hřensko – Bad Schandau – Königstein – Drážďany

Délka trasy – 14 km (Hřensko) – 24 km (Bad Schandau) – 30 km (Königstein) – 65 km (Drážďany), povrch asfalt, rovinatá cyklostezka podél Labe úchvatným kaňonem, vhodné i pro rodinny s dětmi. Možnost využít pro návrat želenici se zastávkami každých pár kilometrů podél cyklostezky. Navigace pro GPS.

Pokud se po Labské stezce vydáte směrem do Německa, doporučujeme se zastavit v těchto zajímavých lokalitách.

Hřensko

Nejníže položená obec v ČR (119 m. n. m.) leží na hranicích ČR a Německa. Hřensko tvoří vstupní bránu do Českého Švýcarska. Nachází se na soutoku Labe a Kamenice, kde můžete odbočit a kochat se krásnou scenérií kaňonu této řeky.

zdroj : Czech Tourism, autor : Michal Němejc, Václav Sojka

Bad Schandau

Toto malé lázeňské městečko je oblíbenou destinací pro relaxaci se svými termálními lázněmi a vodním světem Toskana Therme.

Königstein

Největší atrakcí této obce je pevnost Königstein, ležící uprostřed Labských pískovců na stejnojmenné stolové hoře. Nejstarší písemná zmínka o hradu na hoře Königstein pochází z roku 1233, tehdy měl být částí českého království. Od roku 1955 slouží jako vojenský skanzen.

Drážďany

Drážďany, "Florencie na Labi" jsou hlavním městem Saska a jedním z turisticky nejatraktivnějších míst v celém Německu. Najdete zde mnoho památek, např. Katedrálu Nejsvětější Trojice (Hofkirche), protestantský kostel Panny Marie (Frauenkirche) či Zwinger (komplex barokních staveb).

do Benešova nad Ploučnicí

Délka trasy – 11 km – cca 1 h, povrch asfalt a šotolina, náročnost: cyklostezka vlnící se podél řeky Ploučnice vybízí k rodinným výletům. Návrat možný vlakem z mnoha zastávek podél cyklostezky. Navigace pro GPS.

Nachází se nedaleko od Děčína a jeho hlavní dominantou je renesanční zámek. Jde o komplex dvou oddělených samostatných zámeckých celků – Horního a Dolního zámku, k nimž můžeme připojit ještě přilehlý farní kostel Narození Panny Marie. Do Benešova se dostanete po příjemné Ploučnické cyklostezce doprovázející meandry řeky Ploučnice. U kempu se u renesančního kamenného mostu napojíte na cyklotrasu č. 15, která Vás provede zástavbou a přivede po 1 km až k Ploučnici. Minete zimní stadion a jedete po stezce až do Benešova n. Pl.. Komplex zámků se nachází na náměstí Míru. Výlet po cyklostezce č. 15 si můžete prodloužit přes zříceninu hradu Ostrý až do Starého Šachova o dalších 5 km. Zpět můžete využít vlak, který jezdí souběžně podél vody a cyklostezky. Zastávky jsou každých pár kilometrů.

Do Zubrnic

Délka trasy – 19 km – cca 1,5 h, povrch asfalt, náročnost: Do Malého Března cyklostezka podél Labé, poté stoupání vyžadující fyzickou kondici. Možnost využít elektrokola. Navigace pro GPS.

V této obci se nachází soubor hodnotné zástavby lidové architektury. Vydejte se po Labské stezce směrem do Ústí nad Labem a v Malém Březně ze stezky uhněte doleva a najeďte na silnici 2. třídy č. 260. Po 4,5 km vystoupáte do Zubrnic. Najdete zde mimo jiné nejmladší skanzen v Čechách a muzeum lidové architektury. Kolem okolí obce vede naučná stezka. Další zajímavostí je muzeální železnice, která vede od Malého Března a jejím cílem je Zubrnické železniční muzeum. Na této trase se natáčel film Páni kluci. Informace o možnosti přepravy historickým vláčkem naleznete zde (http://zubrnickazeleznice.cz/).

MTB

Pro náruživé jezdce na horských kolech je tu tras dostatek. Například staré předválečné "singletracky" v Labském kaňonu.

Na vyhlídku Belveder

Délka trasy - 25 km, cca 3 h. Navigace pro GPS.

Tuto trasu doporučuje cyklistický časopis VELO. Z kempu se vydejte po Labské stezce směrem do Německa, projeďte pod Tyršovým mostem a pokračujte stále rovně ulicí Labská. Na jejím konci vlevo, potom 1. odbočkou znovu vlevo. Dostanete se k rozcestí, dejte se po zelené značce podél Labe. Na rozcestí Nad Loubím se napojte na červenou značku, ta Vás dovede až na Belveder. Zpět jeďte po zelené z kopce k nábřeží a využijte přívoz na opačný břeh. Jeďte po žluté značce až k rozcestí Čertova Voda, odtuď už jen po zelené zpět do Děčína, kde se napojíte na Labskou stezku, která Vás dovede zpět do kempu.

Silniční kola

Je to až neuvěřitelné, kolik stoupání se nabízí přímo od kempu pro silniční kola. Výjezdy hlubokými údolími do Krušných hor, vlnící se silničky Českého středohoří, které Vám budou připadat jako projížďky v Alpách Vás strhnou k několika dním pořádného švihu. Nebo si to dáte jen tak rekreačně? Jsme v centru, takže se vracíte vždy z kopce. :)

Sněžník – Cunnersdorf – Bad Schandau – Hřensko – Mezní Louka – Jetřichovice – Nová Oleška – Huntířov – rozhledna Sokolí Vrch

Délka trasy – 94 km. Navigace pro GPS.

Od kempu se vydejte po Labské trase směrem do Německa, přejedete Tyršův most a po 0,5km zahnete doleva přes železniční přejezd a napojíte se na Krušnohorskou magistrálu (23). Po ní pokračujete stoupáním až pod Děčínský Sněžník. Po tom se vraťte zpět po trase 23 a na rozcestí se napojte na cyklotrasu Sächsiche Mittelgebirge, ta Vás dovede do Cunnersdorfu a posléze až k Labi. Zde máte možnost jet po levém břehu a navštívit Bad Schandau (kde přejedete most a můžete pokračovat zpět do ČR po pravém břehu. Ve Hřensku se napojte na cyklotrasu Krajem pískovcových skal, posléze na trasu č 21. Tu následujte skrz Jetřichovice až dojedete do Všemil. Tady trasa zahýbá doleva, ale vy pokračujte rovně po asfaltce. V Srbské Kamenici jeďte kolem pily doprava a v Nové Olešce se na křižovatce napojíte na modrou značku. Na dalším rozcestí ve Staré Olešce se napojte na cyklotrasu č. 3052, v Huntířově z ní uhněte na zelenou značku, která Vás dovede zpět do Děčína.